Penkkipunnerrus sisältö

Penkkipunnerrus

Naiset suorittavat penkkipunnerruksen 35 kilon painolla ja miehet 65 kilon painolla.

Ota tangosta omavalintainen ote. Aloituksessa pidä kädet suorana, kyynärnivel oienneena. Jalkojesi tulee olla irti lattiasta (jalkapohjat penkillä tai nilkat ristissä penkin yläpuolella). Takamuksesi tulee pysyä penkissä. Laske tanko alas niin, että se koskettaa rintaasi (pallean yläosaa) ja nosta se ylös suorille käsille yhtäjaksoisesti.

Pisteytys

Suorituskertasi pisteytetään:

Suorituskerrat

Pistemäärä

0–1    0 (hylätty suoritus)
2–4 1
5–9  2
10–14  3
15–18  4
> 18  5

    
Penkkipunnerruspaikka Polamkin kuntosalilla.

 

Myös valintaperusteissa on tietoa kuntokokeen suoritusvaatimuksista ja pistetyksestä

 

Penkkipunnerrus video

Esittelyvideo penkkipunnerruksesta

Jos video ei avaudu, etsi se Poliisituben Poliisiksi-osiosta.

Poliisitubeen

Kuntokokeen alasivut yhteinen linkkista oikea palsta

Haku ja valinta lisätietoa yhteinen infolaatikko oikea palsta