Vår kvalitetspolicy beskriver principerna, målen och ansvaren för vår kvalitetsledning. Den är härledd ur vår strategi.
Våra uppgifter
Polisyrkeshögskolan producerar kunskap och kompetens.
Våra kunder
Våra kunder är våra studerande samt polisenheterna, arbetslivet och samhället. Vi arbetar i samverkan med våra partner.
Våra utvecklingsprinciper
PDCA-modellen för fortgående förbättring (planera, genomför, utvärdera, utveckla) strukturerar våra förfaranden och aktörer för kvalitetsledning samt säkerställer kontinuerlig kunskapsbaserad utveckling.
Våra mål
Målet med vårt kvalitetssystem är att säkerställa att
- vi arbetar med sikte på framtiden
- vårt högskolegemenskap står för kunskap och lärande som tar vara på respons vi har fått
- våra partnerskap är starka
- vi verkar på ett samhälleligt ansvarsfullt, öppet och övertygande sätt.
Vårt ansvar för kvalitetsledningen
Vi alla arbetar med en kundorienterad attityd så att vi förbättrar vårt kunnande och våra arbetsresultat. Var och en av oss följer och utvärderar vår verksamhetsmiljö och förändringar i denna.
De personer som ansvarar för våra processer upprätthåller och utvecklar förfaringssätt tillsammans med andra medarbetare.
Vår ledning har förbundit sig till kvalitetsarbetet och beslutar om principer och riktlinjer för arbetet.
Vi erbjuder dessutom våra kunder och partner möjligheten att medverka i planering, utvärdering och förbättring av vårt arbete.
Grunden för vår kvalitetskultur
Vår verksamhet grundar sig på polisens gemensamma värderingar, som är rättvisa, kompetens, service och personalens välbefinnande. Tillsammans bygger vi upp en kultur som tillgodoser våra kunders behov och ger dem värde och välbefinnande.
Kvalitetspolicyn visualiserad